Od letošního roku zavádí Finanční správa novou službu - zasílání informací o dani z nemovitých věcí emailem. Tato služba nahrazuje listinnou podobu složenek, na kterou jsme byli zvyklí v minulosti a je určena pro FO neplatící tuto daň pomocí SIPO a pro PO bez datové schránky.
K aktivaci služby je nutné použít formulář, který není mezi připravenými na EPO, ale je potřeba jej stáhnout a vyplnit na: http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/fs-financni-sprava-cr/Zadost_5559_pril.1.pdf
Vyplněný formulář se podává některým ze způsobů dle § 71 Daňového řádu místně příslušnému správci daně (v případě více nemovitostí v působnosti několika správců se doručuje každému SD zvlášť) a pokud má služba fungovat již letos, je nutné to provést do 15.3.2017. Lze uvést pouze jednu emailovou adresu, na kterou dorazí informace o dani z nemovitých věcí na aktuální zdaňovací období v podobě PDF dokumentu. Pokud by daň v termínu nebyla uhrazena, obdrží poplatník navíc opět emailem vyrozumění o vzniklém daňovém nedoplatku. Službu lze v budoucnu pomocí stejného formuláře zrušit, stejně jako změnit emailovou adresu, na níž mají být údaje zasílány.
Více informací a podrobností lze nalézt na: http://www.financnisprava.cz/cs/dane-a-pojistne/dane/dan-z-nemovitych-veci/informace-stanoviska-a-sdeleni/2016/informace-k-nove-sluzbe-zasilani-udaju-p-7638